Věra Krůsová 13. listopadu 2017 v 11:33
Věra Krůsová 13. 11. 2017

Noc z 11. na 12. listopadu strávili zájemci z Fyzikálního kroužku a dalších studentů na hvězdárně v Rokycanech. V pátek večer nebylo počasí vůbec příznivé pro pozorování, ale další domluvený program proběhl bez omezení: prohlídka hvězdárny a dalekohledů, přednáška o nebezpečných maličkostech ve Sluneční soustavě, virtuální prohlídka noční oblohy či zajímavé informace z pozorování posledního úplného zatmění Slunce. Protože jsme se po krátkém popůlnočním spánku probudili do jasného rána, mohli jsme pozorovat Slunce, Měsíc a Venuši na denní obloze. foto

Milan Pěchouček 09. listopadu 2017 v 21:27
Milan Pěchouček 09. 11. 2017

Informace o kandidátech do Školské rady z řad rodičů naleznete na nástěnce ve webové aplikaci Bakaláři (klasifikace).

Ivan Tafat 08. listopadu 2017 v 12:27
Ivan Tafat 08. 11. 2017

Vážené studentky, vážení studenti,

za Studentský parlament (StuPa) vás všechny žádám, abyste se zapojili do sběru papíru ve svých třídách.

Smyslem této akce je zisk peněz na podporu veřejně prospěšných projektů charitativního rázu, což udělá i dobré jméno naší škole.

Věřím, že většina z vás doma odpady třídí. Přineste tedy sběrný papír (hlavně letáky, časopisy, noviny) raději do školy, než abyste ho vyhazovali do kontejneru. Můžete tak pomoci dobré věci.

Děkuji

Ivan Tafat, koordinátor činnosti StuPa

P. S.: Více informací u třídních koordinátorů sběru.

P. P. S.: Nejaktivnější třída bude po zásluze odměněna.

Věra Krůsová 03. listopadu 2017 v 12:38
Věra Krůsová 03. 11. 2017

V úterý 31.10.2017 proběhlo školní kolo AO, kterého se zúčastnilo rekordních 60 studentů. Vítězové v jednotlivých kategorií jsou Duc Thanh Nguyen – 1.E (kategorie GH), Jan Kotrlík – 4.E (EF) a Ondřej Sladký – 5.E (CD). Celkové výsledky jsou vyvěšeny na fyzikální nástěnce. Všem úspěšným řešitelům gratulujeme.

Ivana Šafránková 19. října 2017 v 15:37
Ivana Šafránková 19. 10. 2017

Ve středu 11. října jsme se společně s partnerskou ZŠ zúčastnili soutěže Technika má zlaté dno. Úkolem v tomto roce byla konstrukce modelu dálkově ovládaného výtahu. Družstvo ve složení Petr Pojar a Tomáš Kratschmer získalo cenu poroty za originální zpracování. Blahopřejeme.

Ivana Šafránková 17. října 2017 v 11:45
Ivana Šafránková 17. 10. 2017

V pondělí 9. října jsme s kroužkem navštívili Letiště Václava Havla v Praze v Ruzyni. Seznámili jsme se s historií a provozem letiště v části Jih a Sever. Součástí prohlídky byla projížďka autobusem po ploše letiště, proto jsme zblízka viděli zavádění letadel na stání a odbavení letadel před startem a po přistání. Zajímavá byla i možnost pozorování startů a přistání u dráhy a seznámení s technickým zázemím letiště. Exkurze se nám i studentům velmi líbila. Na fotky z exkurze se můžete podívat zde.

Jitka Pekárová 08. října 2017 v 20:40
Jitka Pekárová 08. 10. 2017

Od 20.9. do 3.10. 2017 se skupina 38 žáků našeho gymnázia zúčastnila výměnného pobytu ve francouzském Chateaubriant. Cestou jsme si během dvou dnů prohlédli Paříž – muzeum Musée d’Orsay, Eiffelovu věž, třídu Champs-Elysées, katedrálu Notre-Dame a řadu dalších památek. Francouzští přátelé nás mile přívítali občerstvením i tanečkem, který se během pobytu naučili i naši žáci. Další den následovala prohlídka hradu a zámku v Chateaubriant i centra města zakončená přijetím na místní radnici. Následující dny byly bohaté na výlety – klášter Mont-Saint-Michel, město Rennes, přístav Saint-Nazaire, slané bažiny a městečko Guérande. O víkendech se žákům věnovaly rodiny a společně vyrazili např. k moři či do středověkého přístavu Nantes. Věříme, že ve většině případů si čeští a francouzští žáci vzájemně porozuměli a dobře se bavili např. i na závěrečném večírku uspořádaném na naší počest.